Čtěte informace na obalech vitamínů

13.04.2013 14:19

 

Můžete si být jisti, že dostáváte vše, za co jste si zaplatili?

 

Alice E. Marson

 

Milióny lidí užívají každodenně celé hrsti vitamínů, avšak nedaří se jim nijak lépe. Zdá se vám to povědomé? Jejich těla totiž nedokáží absorbovat všechny vitamíny, které užívají. Takoví lidé pouze vyhazují své peníze a nedočkají se výsledků, ve které doufali nebo se nezbaví potíží, kterým chtěli předejít. Dr. Julian Whitaker, jeden z nejvýznamnějších odborníků na vitamíny a výživu a ředitel mezinárodně známé Whitaker Wellness Institute Medical Clinic, říká, že nejčastější příčinou slabé účinnosti vitamínů bývá užívání levných vitamínů v tabletkách. V tabletách bývá používána jako hlavní složka chemikálie DCP, jež má za úkol uchovat v tabletě všechny ingredience, avšak lidské tělo ji nedokáže rozložit.

Tablety s tvrdým povlakem se nerozpouští – vaše tělo tedy nedokáže absorbovat jejich cenné složky. To navíc následně způsobuje ucpávání cév, bolavé klouby, ledvinové kameny nebo předčasné stárnutí. Z toho vyplývá důležité doporučení: NEUŽÍVEJTE VITAMÍNY V PODOBĚ TABLET S TVRDÝM POVLAKEM! Místo toho se zaměřte na rozpustné prášky nebo kapsle. Tyto se rozpouští mnohem rychleji.

Nikdy nekupujte vitamíny za výhodné ceny – nabízí je např. firmy se zásilkovou službou, které se při prodeji podbízí velkými slevami. Levné vitamíny také najdete v regálech supermarketů, lékáren a někdy i v prodejnách zdravé výživy. Nikdy nekupujte levné neznačkové výživové doplňky, aniž byste si u nich předem zkontrolovali jejich složení. V těchto produktech totiž často naleznete přísady v podobě potravinových alergenů, cukrů, umělých barvidel a ochucovadel. Dokonce mohou obsahovat i nebezpečné chemikálie, jako jsou šelak nebo chlorové sloučeniny. Čtěte vždy informace na obalech! Potence nebo čistota může být velmi rozdílná – někdy i mezi pilulkami jednoho balení. Lékaři z the Duke University nedávno prověřovali jeden populární potravinový doplněk a zjistili, že většina vzorků obsahovala méně než 60% účinných složek, uváděných na obale.

Dalším důležitým faktorem je čerstvost vitamínových produktů. FDA (americký schvalovací orgán pro potraviny a léky – pozn.překl.) nevyžaduje uvádění expiračního data na obalech potravinových doplňků; mnoho výrobců jej tedy neuvádí. Kalcium má skladovatelnost mnoho let, ale jiné látky jako např. vitamíny B a C jsou nestabilní. Obchody by měly vyřazovat toto zboží po jeho expiraci, ale mnoho z nich to nedělá.

Vyhýbejte se dlouhodobě působícím (time-release) typům přípravků, které jsou dražší; jejich problém spočívá v tom, že se nerozpouští dostatečně rychle, aby mohly být užitečné.

Univerzální vitamínový přípravek s 24-hodinovým uvolňováním nedostačuje, i když by váš lékař říkal něco jiného. Tyto produkty v sobě nesou směs mnoha vitamínů, ale pro jejich optimální zužitkování to nestačí. Standardy pro denní doporučené dávky (DDD) byly nastaveny před 40 až 60 lety, kdy bylo prioritou zabránit kurdějím nebo křivici a srdeční choroby nebo rakovina nebyly tak významné. Už dlouho je třeba doporučována DDD u vitamínu C v množství 60mg. Výzkumná studie UCLA však došla k doporučené dávce nejméně 400mg, aby se snížilo riziko infarktu na polovinu a délka života se mohla prodloužit o cca 8 let.

Určitě ČTĚTE INFORMACE NA OBALECH!!!

Dr. Whitaker doporučuje dávky vitamínů podle posledních vědeckých výzkumů a nikoliv podle 60 let starých doporučení a poznamenává: „Zmatený přístup k doporučenému dávkování vitamínů může vyvolávat pouze zmatené výsledky.“


 

Další informace:
http://www.man-health-fitness-solutions.com/one-a-day-vitamins
http://www.allstarhealth.com/blog/products-ingredients/tablets-capsules-liquids-powders-chewables
http://www.answers.yahoo.com/question/index?qid



 

(Přeloženo z http://www.naturalnews.com/029719_vitamins_labels.html)

 

—————

Zpět